Wednesday 4 April 2012

Tentang Diriku..




sinopsis..
nama sebenar samsul akip
aku dilahirkn pada tahun 1986..
Di hospital bersalin p. pinang

berasal dari bayan baru
10 adik bradik dan aku yg ke 4
aku juga merupakan kembar x seiras
mendapat pendidikan awal di
sk.seri permai..
kemudinan sk bayan baru..
semasa di sek mengh aku belajr di sek men keb  raja tun uda,
di sek aku bayak juga buat rekod cemerlang dalam bidang akedemik mahupown kokorikulum
banyak kenagan di sek.kenagan pahit dan manis akan ku harungi jua..
selepas tamat saja pengajian aku di bangku sek..aku meneruskan cita-cita.
menanamkan impian untuk bergelar usahawan..
aku mengambil keputusan untuk mempelajari kemahiran bukan lagi akedemik
aku mempelajari bidang kejuteraan automatif di pusat giat machang bubok..




banyak kenangan bersama-sama kawan
semasa sepanjang berada di pusat giat..
sekali lagi aku mendapat anugerah pelajr cemerlang di pusat giat
seterunya aku menyambung pengajian di institut kemahiran tinggi perda dlm bidang automatif dan system computer..
semuanya course di tanggung pihak berwajib..
cuma belajar menimba ilmu sahaja
selepas habis saja di iktp aku terus saja bekerja untuk cari experience.
first aku bekerja work shop kete masa itu dunia pekerjaan aku bermula..
bagaimana nak cari duit susah ke senang baru aku tau..
selepas itu aku menerima tawaran untuk kerja sebagai technician computer.
selama 2 tahun aku bekerja di company evoant..
banayak pengalaman yanag aku dapat.


Tambah kapsyen


kemudian aku mendapat tawaran bekerja di a.star syarikat nih agak besar
aku bekerja di next horizon telecommunication
dalam bahagian networking dan troubleshoot pencawang maxis..
selepas itu aku membuat keputusan untuk berhenti kerja untuk memulakan perniagaan sendiri..
perniagaan kecil-kecilan saja..
menjual air tebu pada tengah hari malam pula aku jual burger
selepas dah cukup modal aku buka kedai sendiri di teluk.kumbar
sehingga sekarang dalam perniagaan menjual computer dan baikpulih serta cyber cafe..insyaAllah kalu ada rezeki aku akan kembangkan perniagaan lagi..




 
di mana ada kemahuan di situ ada jalan
di mana ada jalan di situ ada highway.hahahaha
salam satu malaysia..


Photobucket





No comments:

Post a Comment

kandungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan